Ez a cikk több mint 1 éve frissült utoljára. A benne lévő információk elavultak lehetnek. 2020. szept 12. 21:53
Mundruczó Kornél győzelmet aratott a 77. Velencei Nemzetközi Filmfesztiválon /Fotó:RAS ARCHIV
Győzelmet aratott Velencében Mundruczó Kornél Pieces of a Woman című filmje. A 77. Velencei Nemzetközi Filmfesztivál versenyén a Legjobb Színésznőnek járó díjat Mundruczó Kornél rendező és Wéber Kata forgatókönyvíró Pieces of a Woman című filmjének főszerepét alakító Vanessa Kirbynek ítélte oda. Ráadásul egy nappal ezelőtt a film megkapta a 30 fiatal diákból álló zsűri Legjobb Filmnek járó, Arca CinemaGiovani díját is- írja a a Deadline információi alapján
( A legfrissebb hírek itt)
A film Mundruczó Kornél első angol nyelvű alkotása, melynek executive producere Martin Scorsese, főszerepben Vanessa Kirbyt és a világhírű Shia LaBeouf-ot is láthatjuk. A fesztivál fődíja, vagyis a legjobb film, amely elnyerte az Arany Oroszlánt, a Nomadland című film lett, Chloe Zhao rendezésében. (Ez is érdekelheti: SZFE a vörös szőnyegen: Mundruczó Kornélék egyenesen a Velencei filmfesztiválig vitték a színművészetis tiltakozást – fotók)
További nyertesek:
Ezüst Oroszlán, Zsűri Nagydíj: Nuevo Orden; rendező: Michel Franco
Ezüst Oroszlán, a legjobb rendező: Kiyoshi Kurosawa, Egy kém felesége
Volpe Kupa, legjobb színész: Pierfrancesco Favino, Padrenostro
A legjobb forgatókönyv: Csaitanja Tamhane, A tanítvány
Zsűri különdíj: Kedves elvtársak, rendező: Andrej Konchalovsky
Velencei filmfesztivál
film
nyertes
győzelem
legjobb színésznő
Mundruczó Kornél – műsorvízió
Mundruczó Kornél (valamint felesége és alkotótársa, Wéber Kata) legutóbbi filmje, a Pieces of a Woman még idén januárban látott napvilágot a leghíresebb streamingszolgáltató oldalán, a Netflixen. A páros pedig ezek után sem tétlenkedett, azonnal forgatták és szállították is az új alkotásukat, a hangzatos című Evolúciót. A szerencsésebbek már nyáron láthatták a 74. Cannes-i Filmfesztiválon, a minap pedig az a nagyszerű hír érkezett, hogy a Szolnokon megrendezendő Alexandre Trauner Art/Film Fesztiválon fog idehaza debütálni, Magyarországon. Az Evolúció (ami nem összekeverendő David Duchovny és Julianne Moore azonos című, de 2001-es filmjével) a holokauszt témáját (plusz utóhatását) járja körül, és hasonlóan a Saul fiához, ismét egy igazán különleges filmes koncepciónak lehetünk majd szem- és fültanúi. A Proton Színház által pár éve Németországban bemutatott színielőadás alapján készült Evolúció három fejezetből fog állni, amelyekből kettő igazán érdekes filmkészítési stílusnak örvend. Ugyanis ezen fejezeteket úgy vették fel/forgatták le, mintha egy-egy nagy, megszakítás nélküli jelenetek lennének (rejtett, más néven láthatatlan vágásokkal tarkítva).
Milyen gyerekkora volt? Miért költözött nemrég Berlinbe?
- Mundruczó Kornél – műsorvízió
- Héra akadálymentesített besétálós akril zuhanykád - Csempehe
- Pag sziget szállás 2018
- Töltött darált hús réceptions
- Bryan adams családja
- Vajban sült galamb és fürjmell - Magyar Konyha
- Magyar győzelem született a Velencei Filmfesztiválon: díjat nyert Mundruczó Kornél - Blikk
- Mundruczóék kutyájával pózol Vajna Timi
- Református biblia könyvei
- Használtautó.hu - FordStore Petrányi Budaörsi út 179l hirdetései
- Star light milyen cég
Mundruczóék kutyájával pózol Vajna Timi
Ezáltal végig olyan érzése van a nézőnek, mintha a valós időt, valós történéseket nézné. Emiatt, az alkotók és persze a témája miatt is érdekes lesz majd ez az alkotás. Az Alexandre Trauner Art/Film Fesztivált október 12. és 17. között rendezik meg Szolnokon. Kiemelt kép: Wéber Kata, Mundruczó Kornél (Fotó:)
2020. december 31. Mindketten (félig) pályát váltó színészek, egyikük csak elvonulva tud írni, másikuk élvezi a filmkészítés logisztikai teendőit. Új filmjük a Netflixen debütál egy olyan ligában, ami még a sokat látott alkotópárosnak is ismeretlen. "Amikor egy Zoom-híváson ötvenheten ülnek ott a Netflixtől, és azt mondják, hogy 192 országban megjelenik a filmed… azt nehezen lehet felfogni. " Pedig Mundruczó Kornél nem először készített nemzetközi filmet nemzetközi közönségnek. A Pieces of a Woman, amit Kornél rendezett, felesége, Wéber Kata pedig írt, egy olyan évben tud eljutni 192 ország nézőihez, amelyben a világjárvány bezárta a mozikat, az elkészült filmek pedig sorban állnak bemutatásra várva. Katával, aki a film forgatókönyvét írta, hat éve alkotnak egy párt, de húsz éve alkotnak együtt. Mindketten színészként végeztek a Színművészetin, később egyiküknek sem ez lett a tökéletes önkifejezési forma. A Pieces of a Woman először színdarabként készült el a varsói színházban, és miután Kornél első nagy, amerikai stúdiófilmje, a Deeper, egy egyéves huzavona után végül meghiúsult, mert Bradley Cooper visszalépett, a producerek szinte azonnal felajánlottak neki egy még nagyobb, talán még csillogóbb lehetőséget.
Szinte eldönthetetlen, hogy a közeljövőben mely területen mely ideológiák győzedelmeskednek. Ezért is különlegesen érdekes az időszak, amiben élünk. Számomra a film utolsó pillanatai épp ezt az egyszerre félelmetes, de közben mégis felemelő pillanatot voltak hivatottak ábrázolni. Monori Lili személyesíti meg Évát, Láng Annamária Lénát. Egyöntetű elismerést arattak a nemzetközi színtéren is. Amiért nagyon hálásak vagyunk. Kornél számtalanszor dolgozott már Monori Lilivel színházban és filmen is, mégis úgy érezte, fontos lenne egy nagyobb feladatot is adnia neki. Amikor a forgatókönyv megszületett, nem volt kérdés, hogy ő játssza a szerepet. Akár ő, akár a Lénát megjelenítő Láng Annamária kiemelkednek a kortársaik közül. Egyikük sem a nagykönyvben megírt színészi utat járja, ahogyan abban is hasonlítanak, amilyen bátran választanak feladatokat. Operarendezések Berlinben, Hamburgban
November végén mutatta be a Berlini Állami Opera Eötvös Péter Sleepless című új operáját Mundruczó Kornél rendezésében.
Tandemben alkotni – Közeli Mundruczó Kornéllal | Nők Lapja
jelenik meg a film címe a képernyőn. Mundruczó így is jelzi,
ez a film a tragédia utóéletéről szól. Egy szüléssel ugyanis nemcsak egy gyermek, hanem egy anya is megszületik, és ezt a semmilyen körülmények között nem visszafordítható tényt Martha teste is folyamatosan visszajelzi. A kérdés az, van-e tovább. Kell-e olyannak lennie, hogy tovább, ha megtörténik a kimondhatatlan? A Pieces of a Woman megrendítően vezeti végig a nézőt Martha belső utazásán: az ő története ez, amely halványabban Seant is vizsgálja. A férfi, akit valósággal elnyel a düh, az ivást is újrakezdi, amivel hat évvel azelőtt leállt, és most többször agresszívan lép fel a felesége ellen – Shia LaBeouf egyébként remekül hozza a karaktert, de közben sajnos képtelenség elvonatkoztatni attól, hogy nemrég szexuális és érzelmi bántalmazás miatt perelte be a volt barátnője, így a vonatkozó részeknél ez az ügy azonnal beugrik. Miközben folyamatosan ott lebeg a kérdés, vajon túléli-e Sean és Martha kapcsolata a tragédiát és a közöttük feszülő különbségeket, a következő hét hónap egy-egy napjába bekapcsolódva ismerjük meg a környezetüket.
Elindulhatunk-e a gyógyulás felé vezető úton, ha nincsenek válaszaink? Megtalálhatjuk a számunkra legmegfelelőbb módot a gyász megélésére akkor is, ha mások körülöttünk siettetnék ezt a folyamatot? Vanessa Kirby Marthája erre hol némán összetörve, hol üvöltve igyekszik rájönni, de minden pillanatban annyira precíz és intenzív játékkal, hogy azt kell mondanunk: nem elég a Velencei Filmfesztiválon kapott, legjobb színésznőnek járó díj, jogosan emlegetik Oscar-esélyesként is. Mundruczóék filmjéből egy-egy ponton billenünk csak ki: a Pieces of a Woman amúgy gyönyörű zenéjét az Oscar-díjas Howard Shore ( A Gyűrűk ura-filmek) írta, de az alkotók néhány jelenetben zavaróan nagy hangsúlyt fektetnek az aláfestésre, ez pedig néhol sajnos nem hozzátesz, hanem elvesz a dráma éléből. A Pieces of a Woman nagyon nehezen emészthető, és egészen biztosan nem való mindenkinek, de szerencsére nem az a film, amely az első félóra után kifogyna a fordulatokból, még úgy sem, hogy a lényeg a karakterek fejében, és az ehhez képest változó viszonyrendszereikben történik: az egyik utolsó, tárgyalótermi jelenetre például nagyon hosszú ideig emlékezni fogunk még.
Wéber Kata és Mundruczó Kornél tökéletesen összeöltöztek Cannes-ban | 24.hu
Szerettük volna, ha ez a rész nem annyira reális, de sokkal inkább valamiféle emocionális igazságot hordoz, egy ember traumájának valóságát. Hiába színesek az arcok, vagy a háború végi havas táj, mégis valahogy érezhetően tompák az árnyalatok. Ehhez kapcsolódik a nagyszerű operatőr, Yorick Le Saux választása is, hogy egyfajta vintage optikával forgatott, amely nemcsak szokatlan hangulatot biztosított a képeknek, de különleges képkivágásba is foglalta a mesét – mindhárom részt azonos keretbe. Mintha a szereplők – Éva, a lánya Léna és Léna fia Jónás börtönben lennének, ahonnan – hiába telnek el évtizedek – képtelenek kitörni. A Vöröskereszt munkatársai a felszabadított koncentrációs táborokban találtak rá a szinte elképzelhetetlen módon életben maradt babákra, kicsi gyerekekre. Lehettek közöttük magyarok is? Igen, ez már a valóság. Vági Zoltán történész számos, a Magyar Zsidó Levéltárban föllelhető dokumentumot mutatott meg nekünk. Vele együtt és számos visszaemlékezés összegyúrásából alakítottuk ki Éva lehetséges élettörténetét.